2008-02-11

Melodifestivalen 2008

Jag älskar schlagern. Har väl sett de flesta Melodifestivaler. Man är ju som uppväxt med det. Lite som sill och nubbe och Små grodorna på midsommar. Svenskt så det förslår. Kanske inte då musiken numera, men fenomenet "schlager".

Men skit i fenomen och andra förklaringar till varför vi svenskar gillar det - det är bara så, bara att gilla läget helt enkelt.

Jag kan redan nu säga att den sämsta melodin i denna tävling numera är spelad. Det kan inte blir sämre. Vad skit man än kommer att spela. Och då menar jag inte detta års festivalande utan genom tiderna. Jan Teigen, ja ni vet, han som är som en övertrevlig blonderad jordekorre som tagit alldels för många Dextrosol och som sjunger "mil etter mil...."! Jag säger bara släng dig i väggen, du har mött din överman. Eller den där vitryssen som såg ut som en levande spegelboll hög på någon kemisk förbjuden substans.

Christer Sjögren heter han.

Jag vet inte vad de petade i honom för att få han att ställa sig på scenen och sjunga denna........hmmpf...."melodi"...! En flaska Johnny Walker räcker inte. Det går inte att sjunka djupare.....för då hamnar man i....ja, man hamnar i trossbotten eller krypgrunden. Ja, långt ned i alla fall.

Det var det jävligaste jag har hört. Och jag som gillar musik. Gillar nästan alla musik. Men detta är banne mig hälsovådligt och borde förses med varningtext. Tur man inte kan skjuta sig själv eller annat folk med fjärrkontrollen. Som en 3 min lång skendränkning. Ett enda långt lidande. Ren tortyr.

Eller....Christer....nej, det är inget fel på dig. Det är lååååten. Ja, kanske ditt omdöme. För att inte tala om alla +50 som endast ser Vikingarna på scen som röstade på eländet. Lena Pling Forsman......som skrev texten! Mmmm.....joo, det är sant. HON, som gett oss oförglömliga klassiker har skrivit detta patetiska styckes lyrik som får texten i kakelfogen på herrtoaletten på IKEA i Gävle att te sig som finstämmig och genomtänkt poesi; "Sug Kuk".

Jag skulle aldrig gjort det bättre själv. Jag är omusikalisk när det kommer till att spela, men något jävla ordning för det vara i schlagern. Jag sponsrar ju detta via min tv-licens. Så jag känner att jag måste få utlopp. Det är onyttigt att bära sådant här inom sig.

Ja, i övrigt var allt bra. E-type lockar brann inte upp, Velvets tuttar ramlade inte ur (tyvärr)....och Luuuuk tappade bara bort sig en gång.....! Och Björn Gustavsson.....fan, grabben e ju kul ju!!

Dagens + och -

+ Velvets klänning. ;)
- I love Europe (noterna borde ha brunnit upp i Pudlarnas eldkravader)

Etiketter: