2007-05-19

Sverigedemokraterna granskas av Aftonbladet

Det är bra att pressen granskar Sverigedemokraterna. Det ger de seriösa Sverigedemokraterna chansen att rensa i leden och städa ur de personer som har icke demokratiska åsikter.

Men jag ser inte som Aftonbladets Lena Mellin något hinder i att man råkar vara bidragstagare. Det är nästan som Aftonbladet i sin iver att gräva fram skit - kastar än mer skit på bidragstagare och förtidspensionärer än på Sverigedemokraterna.

Jag tror i ärlighetens namn att Sverigedemokraternas entré på den politiska scenen bara är en början. Att kalla dem för missnöjesparti och ett parti med bara en fråga är att gravt underskatta dem.

Det är dock en spark i arslet på de etablerade partierna att Sverigedemokraterna ens existerar. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till dem. Jag kan å ena sidan förstå varför man röstar på dem, å andra sida - ja....det får tiden utvisa.