2006-10-13

Borelius - avgå!!!

Att betala en barnvakt svart eller en rörmockare likaså för ett enstaka jobb, det gör ingenting. Även om det nu inte är helt rätt pga av vår mycket underliga och hämmande skattelagstiftning. Det måste finnas en viss flexibilitet i lagstiftningen vilket idag saknas och som gör garanterat hälften av svenska folket till lagbrytare. Vissa typer av hemnära tjänster (inte bara städning) måste få undantag. Det gäller alltså även om man sticker en 500-ing i näven på grannens elektrikerkompis som ställer upp en söndag i flera timmar för att dra jordkabel i huset. Där det mest är för att hjälpa, inte så mycket för att tjäna extra vid sidan om.

Men när man sätter saker och ting i system och på ett sådant utstuderat sätt försöker komma undan skatt. Där man t.o.m låter företag i skatteparadis köpa en fritidsbostad - då har man gått för långt. Alldeles för långt.

Att dessutom som Borrelian gör - påstå att man inte har råd att betala vitt - det är ju löjeväckande. Vad tror hon om sina medmänniskor, att man är en idiot! Hade hon rakryggat sagt att; "Jo, jag betalade svart på samma sätt som hälften av alla svenskar gör. Jag är varken bättre eller sämre än någon annan. Men nu sitter jag som minister och ska göra allt i min makt för att även den som idag inte har råd att ens ta in svart hushållshjälp att få det."

Då hade detta vart ur världen för min del.

Så, ut med Borrelian och ta alla licensskolkare med också.


Ps. Jag vill inte ha politiker som är vita som snö och oskuldsfulla som en ungmö. Det ska vara människor med skinn på näsan med intentionen att förändra. Men man ska inte betrakta folk som idioter.