2008-06-17

Signalspaningslagen

Har vägt för och emot.

Jag säger NEJ. Absolut blankt nej.

Jag begriper inte hur moderater (som värnar om individen) ens kan ställa sig bakom något sådant här monster.

De må vara av behjärtansvärda anledningar, men tanken att staten ska ha möjlighet att läsa min e-post, hur oskyldig den än må vara, är förkastligt. Inte ens för att jaga pedofiler och terrorister.

Det är okunskap bland rikdagens ledamöter att tro att vi löser några problem med denna lag. Även terrorister kan kryptera sin e-post.

Jag köper fullkomligt att man efter domstolsbeslut kan begära att en viss persons IP ska bevakas, men inte generellt.

2 Comments:

Blogger Dennis Nilsson said...

Detta känns inte som den demokrati jag trodde vi levde i.

Vilken ruttet genomförd politisk strategi.

De röstar igenom när folket ser på fotboll. Precis innan riksdagens sommaruppehållet. Nu hinner alla glömma till hösten.

Oppositionen kommer använda detta till sin fördel vilket mattar av kritiken - synd!

1. Gör inte partipolitik av denna fråga det handlar bara om FRA-lagen
2. Låt dem inte komma undan - vi behöver partioberoende namnlistor och undersökningar som gör att de river upp beslutet!

8:57 em  
Blogger Erik said...

Kan inte mer än säga att jag håller med. Det är förkastligt och jag håller som bäst på att fundera om jag ska lämna partiet som jag vart medlem i sedan gymnasiet.

12:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home