2006-10-15

Boreluis har avgått. Fest hos media.

Jo, det var rätt att Borelius gick. Men jag håller inte med om att Reinfeldt hittat den bästa handelsministern i henne som han sa idag. Hon hade egentligen NOLL förankring i partiet. Hon hade fel bakgrund. Förr eller senare hade hennes egen livsstil hunnit ikapp. Det är rätt få moderater som lever det liv om lever. Men boende i London, Djursholm, Franska Rivierna och Falsterbo. Extremt få t.o.m. Tyvärr är det som om vissa vänsterpolitiker och journalister inom media inte riktigt har det klart för sig.

Åter igen, att betala en barnflicka svart - det struntar jag i det visar på mänsklighet, men att sedan börja tramsa med om att inte ha haft råd att betala vitt. Då måste man ju ha ett hål i huvudet. Då får bloggare och journalister gräla ikapp om vem som kom på att hon ljög när hon sade dessa ord. Jag tänkte direkt när jag hörde intervjun med henne och dessa ord yttrades att nu har hon satt stenen i rullning. Alla som bor i Djursholm har råd att betala vitt. Och då menar jag alla.

Visst ska man sätta höga krav på en politiker, men fan heller så höga att de enda som kan komma ifråga till att sitta i regeringen är guds änglar.

Sedan skulle jag trots allt vilja följa upp mediernas roll i detta. Vad är motivet och varför denna hetsjakt mot Boreluis. Att älta samma sak om och om igen, men bara ur olika vinklar.

Media hade redan bestämt sig - det var som att man slagit vad om på redaktionerna om hur länge hon skulle vara kvar.